An Unbiased View of بیماری خود ایمنی چیست

Wiki Article

غده تیروئید مسئول تولید و ذخیره هورمون‌هایی است که به مدیریت عملکردهای مختلف بدن از جمله ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کنند.

وزن مناسب را حفظ کنید: داشتن چاقی به عنوان یک عامل مهم در ایجاد بیماری های خود ایمنی، به ویژه در فردی که دارای استعداد ژنتیکی است، شناسایی شده است.

زمانی که فشار خون پایین باشد، خون کافی جریان پیدا نمی‌کند و فرد دچار سرگیجه هنگام بستن چشم می‌شود.

درون مایع مخاطی اشک و ترشح غدد بزاقی آنزیم‌هایی وجود دارند که می‌توانند دیواره سلول‌های پاتوژن‌هایی مانند باکتری‌ها را بشکنند و آن‌ها را از بین ببرند.

با این حال، آنتی‌بیوتیک‌ها برای عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها موثر نیستند.

اگر زایمان سختی را تجربه کرده‌اید، ممکن است برای مدتی پس از تولد نوزاد، فشار خونتان همچنان پایین باشد. این اتفاق خصوصاً در صورتی رخ می‌دهد که خونریزی پس از زایمان داشته باشید.

رییس هیات مدیره انجمن دیابت ایران، همزمان با بازگشایی مدارس ضمن اشاره به علایم دیابت و افت قند خون در دانش‌آموزان، خطاب به معلمان توصیه کرد:

این دسته از داروها شامل متفورمین بوده که یک داروی رایج برای بهبود علائم دیابت است.

ممکن است نیاز باشد با یک متخصص تغذیه برای تغییر مقدار و نوع غذاهای مصرفی خود مشورت نماییدو با اصلاح عادات غذایی از بروز مجدد قند خون بالا جلوگیری کنید.

سلول‌های بخش‌های مختلف سیستم ایمنی بدن در اندام‌های متعددی ساخته شده‌اند، از جمله:

مکانیسم اکتسابی به کمک مکانیسم ذاتی آنتی‌بادی تولید می‌کند تا از بدن در برابر عوامل بیگانه محافظت کند. در نتیجه، اگر بدن دوباره با پاتوژن‌های قبلی مورد حمله قرار گیرد با سرعت بیشتری آنتی‌بادی را تولید کرده و عفونت را از بین می‌برد.

همچنین بخوانید:  تیروئید: انواع، درمان، آزمایش تیروئید / علائم تیروئید پرکار و درمان فشار خون بالا دکتر ضیایی کم کار

علت کم‌خونی، کمبود گلبول‌های قرمز خون یا داشتن گلبول‌های قرمز ناکارآمدی است که نمی‌توانند به طور موثر اکسیژن را به بافت‌های بدن حمل کنند.

در چرخه قاعدگی بیشتر زنان فشار خون بالا را گزارش می‌دهند، اما گاهی در این دوره ممکن است فرد فشار خون پایین را هم تجربه کند.

Report this wiki page